Health tips · Vivix

Sel Rosak?

imageDARI MANA KEROSAKAN SEL BOLEH TERCIPTA?

Radikal bebas merata-rata. Kita je tak nampak diorang duk serang kita tanpa henti😔

Apabila radikal bebas ni serang kita, bukan maksudnya ia serang hidung, mata, telinga. Namun ia serang sel setiap organ kita termasuklah organ dalaman kita. Bukan luaran saja tau.

Radikal Bebas berlanggar dengan DNA sel yang boleh menyebabkan gangguan DNA ATAU MUTASI.

Dentummmmmmm!!!! DNA dalam sel kena langgar dek radikal bebas.

Apabila DNA pada tahap selular rosak ia boleh meniru dan mencipta satu lagi sel yang rosak atau bermutasi.

Haaa kiranya duplicate duplicate.

Walaupun terdapat beberapa jenis kanser yang berbeza, semuanya melibatkan PERTUMBUHAN & replikasi ABNORMAL yang tidak sihat pada sel.

Inilah hubungan yang kuat antara kerosakan radikal bebas dan kanser.

Jadi kita sudah tahu kanser ada hubungannya dengan mutasi DNA.

Apakah yang boleh membantu mencegah kanser? Sudah tentu khasiat resveratrol dan polifenol yang telah ditulis lebih 2000 kajian saintifik menyatakan resveratrol mampu melindungi DNA.

Sebab itu Vivix ada slogannya yang juga berbunyi melindungi hingga ke tahap selular.

Sekarang dah fahamlah kan pasal ni?

Sebab tulah  vivix ni sangatlah penting. Awak je belum caya lagi. 😊

Sekarang dah clear kan? Dah faham kan?

Jika berminat nak vivix, hubungi Ainin ye. Servis tiptop.

Ingat vivix, ingat Ainin 😁

Order @014-5291689

Nota: Ishk ishk ishkkk. Sian sel kita selama ni. Asyik kena langgar dek radikal bebas. Kita pula buat tatau je kat dia.

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s