Ostematrix shaklee

Sebab kita perlukan Ostematrix Shaklee

imageOstematrix tu ainin kenal masa kakak bagi time ainin senggugut duluuu

N ramaai sangat bagi testimoni kebas kebas kaki time pregnant dan sakit sakit badan tu dah okay

Dalam oste ada 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi

400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya

400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium

2 tablet Ostematrix sahaja berupaya menghasilkan peningkatan ketara dari segi statistik dalam paras kalsium darah yang disukat dalam suatu tempoh 12 jam. Bagi membolehkan badan kita menggunakan kalsium untuk membina dan memelihara kekuatan tulang, kalsium perlulah diserap terlebih dahulu.

image

Dulu nama lama ostematrix ialah calcium magnesium 😁

Satu lagi manfaat oste ialah bila makan malam, esok πŸ’© akan jadi lembut hehehe tiada lagi sembelit

eh perlu ke kita dengan keperluan kalsium?

image

Awak umur berapaa? Dan sehari hari awak ambil berapa banyak keperluan kalsium awak? Kan kan. Tak ramai yang sebenarnya peduli dengan kesihatan tulang dan keperluan kalsium badan mereka.

Sesape yang ada mana-mana wanita kesayangan, tak kisah lah mak ke, nenek ke, adik perempuan ke, surihati ke, actually wanita dalam zon bahaya. 😱

Kita orang perempuan, sentiasa kehabisan kalsium dalam badan. Tau tak ni?

“Eh, camne boleh hilang kalsium dalam badan?”

Haa meh ainin nak cerita. Topik ni agak serius sikit, tapi Ainin cuba buat dia simple dan mudah difahamiπŸ˜€

Kisah dia camni.

Dalam darah kita ada kalsium tau. Ia akan dikekalkan sebanyak 1% secara konsisten dalam darah kita. Tak kira lah musim salji ke, musim panas ke. 1% ni memang kena kekal dalam darah.

Bila datang bulan, darah keluar sekali dengan kalsium tu. Kiranya flush out sekali.

Bila jadi macam tu kan, memang lah tiap bulan kuantiti kalsium menurun dari dalam darah kita kan? Tu baru haid. Belum termasuk nifas lagi. Yang berapa kali kita bersalin tu. Juga mengandung dan menyusukan anak tu. Bukan sorang kita kandungkan dan susukan anak kan? Boleh bayang tak berapa banyak kalsium yang dikeluarkan dari badan kita.

Sebab tu kita kena topup dengan kalsium setiap hari.

Kalau kita tak topup, kalsium tu akan diambil dari tulang dan gigi kita. Sebab tulah, bila kurang ambil kalsium, tulang mudah rapuh akibat poros.

Ada orang cakap, setiap hari kena ambil susu. Tapi sejauh mana sebenarnya susu tu membantu dalam bekalkan kalsium pada badan kita actually?

Sebab nak dapatkan kalsium ni ia perlukan proses. Proses tu perlu bantuan dari ejen pengangkutan kalsium tu, ejen penyerapan, dan juga ejen yang membantu kalsium tu boleh bertindak.

Ramai je orang yang ambil kalsium tak kiralah dalam bentuk susu mahupon pil, yang tidak memberi kesan langsung pada dirinya.

Akibat ejen-ejen tu tak disertai sekali bersama kalsium tu. Akhirnya menjadi mendapan dalam darah. Yang mana memberi kesan buruk pada diri.

Contohla kita ada buka kilang beras. Kita ada penuh beras dalam gudang. Tapi tak de lori nak angkut, tak de kedai runcit nak ambik, takde pemborong, tak de pembeli. Camne beras kita tu nak laku? Apatahlagi nak berjaya dalam bisnes beras tu. Itu perumpamaannya.

Kalau awak tak tahu, Ainin nak gitau. Mineral yang paling susah nak hancur adalah kalsium. Sebab tu Dr Shangrow buat kajian pasal ni. Dan hasil kajiannya, Dr Shangrow dapat simpulkan yang kalsium yang hancur dalam masa kurang dari setengah jam tu adalah kalsium yang bagus.

Bila Mentor ainin test pada Ostematrix, ia memang hancur kurang dari setengah jam. Patutla bila ambil ostematrix ni, kesan dia cepat. Sebab ia mudah larut, lagi pula dia ada segala ejen yang diperlukan tu bagi memastikan penggunanya mendapat kesan yang cepat dan superb.

Dan ini bukan test sesaja, kajian siap dibuat secara rasmi dan siap ada paper lagi!

image

Mentor Ainin dah masuk 7 tahun makan ostematrix ni, tak de masalah batu karang ke apa tau. Memang seronok sangat. Gigi pon takde tanggal-tanggal akibat kurang kalsium. Kiranya walau menyusu 4 anak tanpa henti, dengan mengandung dan bersalin lagi sebelum ni, kalsium dalam badan mentor ainin tak pernah luak. Alhamdulillah.

Ostematrix ni bagi ainin, bukan calang-calang suplimen tau. Walau harganya hanya 62 sen sebiji, kalsium di dalamnya sebanyak 250mg. Yang mana seperti kalsium dalam segelas susu segar. Yang peliknya, ia tak de bau susu langsung. Apatahlagi bau lembu atau kambing. Hehe. Nak kata ada bau pemerah susu lagi lah jauh kan πŸ˜€

Ainin suka ni sebab Ainin boleh lari dari bau susu yang memang Ainin tak suka sejak kecil lah. Best kan?

Makan pil pon, boleh dapat kalsium. Ingatkan dulu kena minum susu je baru dapat kalsium tu. Jadi takde kalut lah nak kena bancuh tengah-tengah malam pon kan. Selesai satu masalah.

Yeay! Badan boleh kekal ada kalsium bila-bila masa saja dengan hanya 62 sen. Mana mauu dapat kan? Susu segar bukan harga 62 sen. Tapi ostematrix betul 😊

Kalau awak nak baca lagi artikel mengenai kesihatan tulang, boleh baca dekat sini

Berminat untuk cuba ostematrix, terus je whatsapp ainin dekat sini πŸ‘‡πŸ»

http://www.wasap.my/60145291689

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s